Aangifte telewerk vervalt vanaf 01.07.2021
In het kader van de coronacrisis is het telewerk in principe verplicht bij alle ondernemingen, verenigingen en diensten voor alle personeelsleden, tenzij dit onmogelijk is omwille van de aard van de functie of de continuïteit van de bedrijfsvoering.
-
Geld uit uw vennootschap halen via de toekenning van dividenden
Onder een dividend verstaan we de vergoeding die u als aandeelhouder krijgt op de zgn. inbrengen van geld of goederen.
-
Verkoop van aandelen: wat als de betaling uitblijft en uw vordering dreigt te verjaren?
U heeft een bedrijf en verkocht een groot pakket aandelen aan uw zoon. Nu, jaren later, ontstaat er wrevel omdat de betaling achter blijft. U vraagt zich af of uw vordering kan verjaren en wat u kan doen.
-
Eindejaarsdiner of receptie voor klanten
Met een klant uit eten gaan met nieuwjaar of liever een eindejaarsreceptie met catering organiseren? Voor de fiscus is dat niet hetzelfde: restaurantkosten en receptiekosten worden anders behandeld, zowel in de inkomstenbelastingen als in de btw.
In het kader van de coronacrisis is het telewerk in principe verplicht bij alle ondernemingen, verenigingen en diensten voor alle personeelsleden, tenzij dit onmogelijk is omwille van de aard van de functie of de continuïteit van de bedrijfsvoering. Om dit beter te kunnen controleren, moeten bedrijven sinds 27 maart 2021 maandelijks registreren hoeveel personen aanwezig mogen zijn, omdat ze niet kunnen telewerken.
Vanaf 1 juli 2021 is telewerk echter niet meer verplicht. Bijgevolg moet er dus geen telewerkaangifte meer ingevuld worden. De laatste aangifte had dus betrekking op de maand juni, die uiterlijk op 6 juni 2021 moest ingediend zijn.