Aangifte telewerk vervalt vanaf 01.07.2021
In het kader van de coronacrisis is het telewerk in principe verplicht bij alle ondernemingen, verenigingen en diensten voor alle personeelsleden, tenzij dit onmogelijk is omwille van de aard van de functie of de continuïteit van de bedrijfsvoering.
-
De risico’s van een vage aankoopfactuur
Krijgt u als ondernemer een factuur waarop enkel een algemene omschrijving staat, zoals "Voor geleverde diensten"? Wees dan op uw hoede: een vage aankoopfactuur kan problemen opleveren bij de btw en de belastingen.
-
Arbeidsongeschiktheid als zelfstandige: zo wordt uw uitkering belast
Wordt u als zelfstandige ziek of arbeidsongeschikt voor meer dan zeven dagen, dan kunt u via uw ziekenfonds een uitkering krijgen. Er zijn wel een aantal voorwaarden zoals dat uw sociale bijdragen betaald zijn, u tijdig een attest indient bij uw mutualiteit en u persoonlijk uw werk volledig hebt stopgezet (anderen mogen uw zaak wel openhouden).
-
Deadline voor uw “complexe” aangifte personenbelasting aanslagjaar 2025 is verlengd
De deadline voor wie zijn “complexe” aangifte personenbelasting over inkomstenjaar 2024/aanslagjaar 2025 online indient via Tax-On-Web is verlengd tot en met 31.10.2025. Initieel had u slechts tijd tot en met 16.10.2025.

In het kader van de coronacrisis is het telewerk in principe verplicht bij alle ondernemingen, verenigingen en diensten voor alle personeelsleden, tenzij dit onmogelijk is omwille van de aard van de functie of de continuïteit van de bedrijfsvoering. Om dit beter te kunnen controleren, moeten bedrijven sinds 27 maart 2021 maandelijks registreren hoeveel personen aanwezig mogen zijn, omdat ze niet kunnen telewerken.
Vanaf 1 juli 2021 is telewerk echter niet meer verplicht. Bijgevolg moet er dus geen telewerkaangifte meer ingevuld worden. De laatste aangifte had dus betrekking op de maand juni, die uiterlijk op 6 juni 2021 moest ingediend zijn.