Btw-klantenlisting 2021 uiterlijk 30.03.2022 in te dienen
De klantenlisting is een lijst die elk jaar moet ingediend worden bij de Btw-Administratie.
-
Alleen nog digitale FOD Financiën-documenten voor bedrijven via e-Box Enterprise
Vanaf 1 november 2025 ontvangen ondernemingen hun FOD Financiën-documenten enkel nog digitaal in hun e Box Enterprise. Deze beveiligde digitale brievenbus is speciaal bedoeld voor communicatie tussen uw onderneming en overheidsinstellingen.
-
Afgeschreven auto van uw vennootschap privé overnemen
Heeft uw vennootschap een wagen die na vijf jaar volledig is afgeschreven? Dan kunt u deze auto privé overnemen.
-
Deadline voor uw aangifte specifieke inkomsten 2024 (aj 2025) in PB verlengd tot 7 november 2025!
De deadline voor wie zijn “complexe” aangifte personenbelasting over inkomstenjaar 2024/aanslagjaar 2025 online indient via Tax-On-Web is verlengd tot en met 7 november 2025. Eerder werd er al uitstel verleend tot 31 oktober 2025 (oorspronkelijke deadline: 16 oktober 2025).
De klantenlisting is een lijst die elk jaar moet ingediend worden bij de Btw-Administratie. Op die lijst moeten alle Belgische btw-plichtige klanten vermeld worden waaraan vorige jaar in totaal voor meer dan € 250 (excl. btw) gefactureerd werd. Die listing moet voor elke klant het totaalbedrag aan leveringen en diensten en de totale aangerekende btw vermelden. Particuliere klanten en btw-plichtige klanten waaraan voor minder dan € 250 gefactureerd werd, moeten dus niet vermeld worden.
De klantenlisting moet jaarlijks vóór 31 maart ingediend worden. M.a.w. de klantenlisting voor 2021 moet uiterlijk op 30.03.2022 ingediend zijn. Ondernemingen die onder de vrijstellingsregeling voor kleine ondernemingen vallen moet sowieso geen klantenlisting indienen zo die nihil zou zijn.