Kadasteraangifte nieuwbouw of wijziging onroerend goed gedigitaliseerd
Sinds 28.06.2024 is het mogelijk om de aangifte voor de ingebruikname van een nieuwbouw of wijziging aan een onroerend goed in te dienen via MyMinfin.
-
Bedrijfsvoorheffing (BV)
-
Btw - Btw-vrijstelling
-
Geregistreerd kassasysteem (GKS) 2.0: nieuwe tolerantie tot en met 31 maart 2026
Voor (nieuwe) horecazaken die een GKS moeten gebruiken maar nog geen GKS hebben, wordt de verplichte installatie van het nieuwe geregistreerd kassasysteem: GKS 2.0 (de ‘witte kassa’) opnieuw uitgesteld. Deze verplichting werd eerder al uitgesteld tot 1 januari 2026, maar de tolerantie loopt nu door tot en met 31 maart 2026.
Voortaan heeft u dan altijd toegang tot het webformulier om de aangifte voor de ingebruikname van een nieuwbouw of wijziging aan een onroerend goed in te dienen. Dit zonder extra verzendkosten. Bovendien kunt u de verzonden aangifte te allen tijde raadplegen in MyMinfin.
Via de eBox zorgt de fiscus voor de noodzakelijke correspondentie met betrekking tot de kadasteraangifte. Gebruikers met een geactiveerde eBox ontvangen de brieven digitaal en krijgen een notificatie zodra er een bericht beschikbaar is in MyMinfin. Voor iedereen die de eBox nog niet heeft geactiveerd, worden de brieven nog steeds op papier bezorgd. In beide gevallen blijft de brief altijd beschikbaar in de sectie 'Mijn documenten' van MyMinfin.