Hoe fiscale documenten elektronisch ondertekenen?
Opdat een elektronische handtekening gelijkgesteld wordt met een handgeschreven handtekening moet het een zgn. gekwalificeerde zijn, bv. via uw eID of itsme.
-
Deadline voor uw “complexe” aangifte personenbelasting aanslagjaar 2025 is verlengd
De deadline voor wie zijn “complexe” aangifte personenbelasting over inkomstenjaar 2024/aanslagjaar 2025 online indient via Tax-On-Web is verlengd tot en met 31.10.2025. Initieel had u slechts tijd tot en met 16.10.2025.
-
Uitstel invoering btw-ketting
De invoering van de btw-ketting wordt uitgesteld tot een later te bepalen datum. Hierdoor blijft ook het huidige rekeningnummer voor btw-betalingen voorlopig behouden.
-
Mag u een afschrijvingstermijn zelf kiezen?
Wanneer u investeert in bedrijfsmiddelen met een beperkte levensduur, moet u deze afschrijven over hun verwachte gebruiksduur. Maar hoe bepaalt u die termijn?

Uw online privé belastingaangifte moet met een gekwalificeerde elektronische handtekening ondertekend worden. Die verplichting geldt echter niet voor antwoorden op vragen om inlichtingen of berichten van wijziging of voor een bezwaarschrift. U of uw dossierbeheerder mag die dus gewoon mailen.
Wilt u die documenten alsnog elektronisch ondertekenen, dan kunt u ze in een pdf omzetten en de eID-software gebruiken om in Adobe Reader de handtekening te zetten.